сряда, 18 ноември 2015 г.

Blek Pine IPA start – честит ми Рожден ден



Уважаеми дами и господа, благодаря че споделяте моят 5-ти рожден ден. На 18 ноември 2011 година започнах да пиша за различните интересни и не чак толкова интересни бири които опитвам. Дали имам успех трябва да кажете вие, защото аз все още се интересувам главно от това да споделя мнението си – а най-добре се получава, когато и други хора коментират въпросните бири. За този не толкова кратък период успях да споделя „вижданията“ си за приблизително една-петнайста от бирите които съм опитал, но това което ме обнадеждава, е че имам още достатъчно време за да споделя и мнението си всички останали изпити бири. 
 
Искрено се надявам чрез това което правя да съм спестил разочарованието от дадени бири на повече от един човек, а същевременно да съм насочил други хора да открият „нови хоризонти“ или защо не нови любими бири. Ако бъда искрен ще кажа, че за тези години открих много нови приятели, които споделят страстта ми по бирата по един или друг начин – слава богу нито един от тях не е алкохолик, а също като мен просто цени бирата За да бъде празникът истински днес ще празнувам с бири от пивоварната на момчетата от Blek Pine (те са едни от многото нови приятели които срещнах). Както вече сигурно ви стана известно, най-накрая те успяха да преборят системата и да отворят своята микро-пивоварна в Горна Баня. Откриването се състоя на 14 ноември в събота и 15 ноември неделя, като аз успях да отида само в събота. Казвам само в събота, защото съжалявам. В този слънчев ден се видях поне с 20-на готини човека, от цялото множество което се събра. Както подобава имаше много и само хубава бира, хубави хора и добро настроение.

 Да си призная факта, че Митко и Боби успяха да си сбъднат една толкова истинска мечта е радост и за мен. Преди 4 години нямаше барове и заведения в които да опиташ разнообразието на бира което може да намериш днес. Когато започнах да пиша си записвам бири (започнах през 2002г.) ми трябваха близо година и половина докато опитам 150 различни като марка и вкусове бири, а сега само за 10 мин. може да си купиш 100 различни бири в едноименният магазин. За крафт бира въобще не може да говорим, преди това дори не бях чувал за този термин. Наистина силно се надявам, макар и с малко да съм помогнал нещата се се случват.
Сигурно звучи тъпо за тези които ме четат за първи път, но откриването на новите барове и магазини, предлагането на нови и нови висококачествени бири, появата на микро пивоварите като Бял Щърк, Диво Пиво, Ах! Бирена Работилница, Гларус и Blek Pine, за мен това е сбъдната мечта, за която съм се „борил“. Винаги съм искал да опитвам новото, да провокирам хората да опитат нещо ново или да направят нещо ново, а факта че биреният пазар е променен тотално за последните 3 години. Вярвам, че чрез това което съм писал, а и не само аз (bforbeer и beer language са доста по-напред в материала) е провокирало допълнително това раздвижване на пазара. 

И така, за петият си рожден ден празнувам с Blek Pine IPA и Stout. Сега специално ще ви представя техният Indian pale ale, който лично аз назовавам start, тъй като до сега съм опитвал няколко техни подобни бири, но тази даде началото на цялата им пивоварна. 

Бирата има страхотен мътен и плътен портокалово оранжев цвят – дали портокал или праскова може да реши само жена. Пяната е тънка, на траен кремав слой. На снимката пяната ми вече беше леко спихнала, но е по-висока от това което виждате. Мирисът е силен, плътен, определено силно охмелен. Усещат се мирис на плод и хмел. Вкусът както се казва е „друга бира“. Тяло е плътно, вкусът е сладък в началато и горчив в средата, а края е сух и тръпчив. Усещат се плодови нотки на праскова, а смесицата от мозаик, амарило и каскейд хмелове правят страхотна горчивина и вкус, който трябва да се опита, а не да се опише. 

Както а казали Митко и Боби с креативните си етикети „Охмелявате ли се да опитате?“, така и аз ви предизвиквам опитвайте нови бири, може да спечелите повече от колкото да загубите.


От мен наздраве и до следващия път.


Няма коментари:

Публикуване на коментар