сряда, 4 ноември 2015 г.

de Bassus Baron Maximilian Premium Lager – интересна история

В разгара на миналата зима бях служебно в Пловдив. Пътуването и престоя в града ми оставиха две много различни и противоположни впечатления. Първо ще ви споделя за негативното, а именно, че бях в хотел Тримонциум. Този уж 5 звезден хотел отвътре в същност е адски скапан. От 130 човека не чух един да каже стаята ми е ок. Оплакванията бяха най-различни, но общо взето най-основните са – мърляви мокети и тапети, стари оръфани мебели, телевизори от преди 20 години, 10 турски и един български телевизионни канала, счупени врати на баните и запушени канали. Този невероятен лукс беше на минималната цена от 148 лева двойна стая, като цената не покрива паркинга пред хотела. Горещо ви препоръчвам да не отсядате там, в близост има много по-хубави и удобни хотели на доста по-ниски цени .

Втората история е далеч по-приятна. С част от колегите отидохме да пием по бира преди вечеря. Тъй като тази вечер имаше мачове от Висшата Лига на Англия решихме да седнем в ресторант Хепи и да гледаме някой мач. Докато седяхме един колега се обади по телефона и ми каза че непременно трябва да отида при него, твърдеше че е на две пресечки от ресторанта на ул. Отец Паисий 17 и е намерил магазин за бира с много голям избор. За по-малко от две минути вече бях излязъл и тръгнал на път, а за близо 5 минути вече бях пред магазина. Той се оказа от веригата Светът на бирата, а в резултата на не планираното ми посещение олекнах с 40 лева и купих 10 бири.  

Когато се върнах в Хепи с две торби по 5 бири засмян и подрънкващ весело, от персонала доста се смяха. Управителя на смяната не се сдържа и дойде при мен с въпрос „Извинете от къде купихте бирите“. Набързо му казах от къде, а той сам разбра, че това ми е крастата. Това което най-много ме изненада беше предложението, ако искам да си отворя една от бирите. Тъй като те бяха студени, приех на драго сърце. Хората отстрани, а дори колегите ми  не можаха да повярват, но пих с най-голямо удоволствие. Не знам за вас, но от Хепи като цяло винаги съм доволен, а сега направо ме трогнаха. 

Бирата която си отворих бе de Bassus Baron Maximilian Premium Lager, а изборът ми падна върху нея, защото вече бях пил няколко други светли бири и бях консумирал храна – рецепторите ми вече не бяха най-добрите и не исках да рискувам и да  съжаля ако бирата си струваше, а не може да я усетя. В крайна сметка бирата имаше много светъл и златист цвят – направо бистър. Пяната спадна за секунди и остави един много тънък траен пръстен по стените. Мирисът е много слаб малцов мирис. Тялото на бирата е много слабо, вкусът е много лек, леко горчив. Хмелът който се усеща е едва доловимо горчив. Бирата имаше ниско ниво на карбонизация. 

В крайна сметка една второразрядна бира ми донесе първокласно преживяване, а един петзвезден хотел ми донесе четири звездно разочарование – по традиция и с чувство за хумор, щом съм там , то има една звезда повече.


От мен наздраве и до следващия път. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар