понеделник, 23 ноември 2015 г.

Rhombus Homebrewery Doppel BGR – второ място като за първа награда

Здравейте приятели, тези дни след откриването на пивоварната на Blek Pine в Горна Баня не съм писал много, но да ви кажа има за какво да пиша. На въпросното събитие бях приятно сюрпризиран с три домашни бири, а дни след това отново като подарък получих новият Гларус Dubbel и тройният комплект на Алмус. Както сами разбирате, това е една бирена седмица и аз мисля тези дни по ред на получаването на бутилките да пиша за всяка една от получените бири. 

На първо място имам честа да ви разкажа за Doppelbock пивото на Г-н Темелко Пампов, който е председател на Асоциацията на Домашните Пивовари в България (АДПБ). За онези които не са чували за него преди това, ще споделя, че той е един от доайените в домашното пивоварство, а всички негови бири които съм опитвал до момента, са си извоювали правото да ги нарека страхотни. Ще попитате „Защо пък чак е чест да пиеш тази бира“ и ще ви отговоря, защото това беше една от няколко то останали бутилки от тази бира. Въпросното пиво спечели втора награда в второ място в категория Европейски лагер на Националния конкурс за домашно пиво във Великобритания. Повярвайте ми, не знам каква е била конкуренцията, но не мога да си представя каква е била бирата победител, за да остави това творение на второ място. Думите ми макар нескромни са истина, това за което ви пиша е истински мехлем за душата.

Пяната на бирата е на тънък и кремав траен слой. Цветът е плътен и тъмно рубинено-кехлибарен. Плътността на бирата с плато 23 Р, което прави цвета мътен и слабо прозрачен. Мирисът е уникален, наистина страшно приятен. Усеща се мирис на ябълка, но като цяло плътността и силата от 8,7% abv алкохол  подтискат този мирис и на преден фон излизат по-сладки и плътни плодови нотки. Вкусът е изключително  плътен и плодов. Усещат се карамел, кафява захар, и лично за мен усещането бе за нектарина, а не праскова. Знаете, че нектарните са по-сочни, така и бирата е плътна, но сочна. Като цяло надделява карамела и от него идва и съвсем леката горчивина в края. 

Бирата е страхотно балансирана. От началото до края бирата те изненадва с леки промени във вкусът, който се обогатява и надгражда, но най-приятното е, че силният алкохолен процент не се усеща по време на консумация – няма нежелани спиртни нотки, като се случва при силните белгийски ейлове например. 

Искам да благодаря на Темелко за подаръка и дано не се сърди много, ако мнението ми за бирата не съвпада с неговото – съмнявам се да не си харесва бирата, но вероятно може да имаме разминаване в усещанията на небцето. 

От мен наздраве и до следващия път

Няма коментари:

Публикуване на коментар