понеделник, 2 ноември 2015 г.

Innis & Gunn Oak Aged Beer Rum Finish – заслужава си всяка стотинка

Тази година бях за първи път на Нощта на Музеите в Пловдив. Всяка година съм се канил и съм си казвал ще отида, ще се потопя в музеите и културата. Реално както са казали хората „Пътя към Ада е постлан с добри намерения“, едно планирах, а съвсем друго стана. Първо не влязох в нито един музей, второ от десетките мероприятия посетих само 5 – 6, но пък смея да кажа видях най-хубавото. 
 
За мой късмет хостела ми бе в квартал Капана. Макар да нямах прозорец в стаята (хора гледайте си резервациите) имах цяло кафене на разположение от 20 до 8 часа. Можех да си устроя „Копон с Джорджано“, но вместо това аз културно се отбих на по бира в „Котка и Мишка“. Не бях чувал за този бар и се натъкнах на него само на една пресечка от хостела – пръста на съдбата се намеси отново. Без да ви изненадва и в двата дни в които бях в града заведението се спукваше по шевовете. Неделя към 16 часа когато си тръгвах благородно завидях на тепърва сядащите на сянка.

С известна доза яд ще споделя, че успях да си купя само една от бирите на Innis & Gunn. Бях решил да опитвам бири на различни производители, но май трябваше да се придържам към тях. Без бой ще си призная, че в този ден на разходи 7 лева за 330 млл.  бира ми се стори скъпо. След като я изпих обаче бях на мнение, че всяка стотинка си е струвала. 

Без да ви затормозявам излишно ще споделя кратката история на бирата. След като бирата се свари и протече бурната ферментация бирата се налива в американски дъбови бъчви където престоява 60 дни, след това тя се смесва и допълнително се прелива на ново в бъчви от ром, които са били собственост на американските ВМС. Резултат от смесването на хмел, малц, дърво и ром не е сензация, но мога да ви кажа всеки път ми носи истинско удоволствие.
Бирата има плътен, но прозрачен карамелено-червен цвят, който определено се доближава до този на напитката ром. Пяната е гъста и трайна, на средно дебел слой и  карамелен кафеникав цвят. Мирисът е силен, плътен и с ухания на ром – вие си знаете как мирише тази спиртна напитка (леки спиртни нотки и голяма доза карамелена сладост ). Вкусът без изненада е плътен, не-много силен, подчертано сладък и приятно горчив. Глътката става по-горчива към края, като постепенно става леко суха. Усещат се тъмни сушени плодове. 

Ако ви попадне в полезрението не се чудете дълго, опитайте тази бира. Относно бар Котака и Мишка вече имам второ любимо заведение в града, първото все още е Найлон.


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар