четвъртък, 26 ноември 2015 г.

VIT Strong Ale – бутилките се чупят



Преди известно време Владислав ми сподели, че в момента прави сватбен ейл. Преди не много време аз самият си поръчах такъв и за това любопитството ми бе активирано на максимална степен. Всеки който опита от моята бира (дело на Blek Pine - разновидност на тяхната IPA) твърди, че бирата е била страхотна, което само естествено ме радваше. Факта, че Влади прави подобен подарък на свой приятел ми хареса, но изкушението да опитам друга сватбена бира надделя и съвсем не тактично попитах „Може ли една бутилка и за мен“. Естествено намекнах, че бутилките са чупливи и винаги стават инциденти, ако се счупи една бутилка не е фатално, виж вече каса, това е трагедия – отново ще спомена Митко и Боби, аз още не мога да преживея, че в моите ръце счупих близо 30 бири от тяхната Blek IPA.

На трета седмица от варката на VIT Strong Ale  със задоволство разбрах, че битовите инциденти при домашното пивоварене са неизбежни, и една бутилка се изтърколи чак до мен. В опита си да вдигна бутилката без да я счупя, горният затварящ елемент, наречен  още капачка се отдели (предполагам, че не трябваше да използвам отварачка, но като пипна пълно бирено шише и отварачката винаги се озовава в дясната ми ръка). За да не загубим ценната пенливата течност, реших да я прелея в чаша.

В крайна сметка в чашата се озова мътна пенлива течност, със плътно тяло и цвят на плодов нектар. Не ме питайте какъв точно плод е нектара, концентрирайте се върху снимката и преценете сами. Пяната застана на плътен, кремав и средно дебел слой, а от чашата се разнесе плодов мирис на банан и още нещо. Това последното още нещо наподобява грозде (моите приятел Николай Дочев и Иво Николов го определят като шира), но честно не мога да го определя. Тялото е плътно и кремаво. Горчивините от средата до края на глътката са умерено силни, а в края се усеща отново една ментова свежест, която не е мента.

Понеже съм гол и бос в биро-варенето, тук очаквам корекции, но в бирата е са ползвани и малцове Caramunicha и Munich, които дават плодовите нюанси и хубавата пяна. Освен това в направата на бирата Владислав е използвал три вида хмелове – Magnum, Citra и Irish Moss, като с хмела Citra е направил и сухо охмеляване. Според мен точно Citrata придава свежестта, а Magnum плътността при отпиване. Бирата е много добра и се надявам искрено и гостите на сватбата да останат доволни. 

От мен наздраве и до следващия път.

2 коментара:

  1. Съвсем правилна забележка, разбрах го малко след като пуснах статията. Ако съм разбрал правилно, това е вид растение, което се води супер храна, а в случая придава допълнителна горчивина.

    ОтговорИзтриване